2 februari 2012

iskall luft och varm choklad

Det finns en secondhand i stan som man alltid går förbi och tycker ser väldigt fin ut, men som man aldrig hinner gå in i. Så vi bestämde oss för att gå dit idag, jag och Maja, på en vanlig men ovanligt iskall torsdag. Och vi märkte direkt att det här var en butik som vi måste komma tillbaka till - vi tittade på gamla LP-skivor och provade massa olika kläder. Eftersom jag är så dålig på att bestämma mig så blev det inget köpt för min del den här gången, (trots att typ varje plagg kostade mindre än en femtiolapp) men jag kommer ju tillbaka dit någon annan gång, nu vet vi ju vart butiken finns liksom. 
Där fanns ett litet café i butiken också, så vi satte oss för att fika efter en stund. Det blev en hembakt kanelbulle, en rulltårtebit och en varsin kopp varm choklad.  
Nu har vi kommit hem till mig, ska äta lite mat och försöka komponera ihop någon liten trudelutt med våra saxofoner. Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar