10 april 2012

fina påsklovstorsdagen

Morfar fyllde år i torsdags, så vi åt på restaurang och gick runt i en makalöst vacker och stor trädgård en stund. Det var kallt men fint, men ordet fint får nog övertaget tycker jag (jag tycker ju så mycket om det ordet, skriver det hela tiden som ni kanske märker)



Efter det åkte vi bort till ett tropikhus eftersom morfar är väldigt intresserad av djur och natur. Där fanns riktiga hajar och jag hatar hajar men just de här hajarna är ganska fina ändå för de simmar bara förbi mig hela tiden. Vi satt där en lång stund och bara tittade, för det var ganska magiskt. Och så såg vi apor, krokodiler och lemurer också.
Efter det hoppade jag på ett tåg som skulle ta mig till Göteborg - jag hade längtat hur länge som helst så nu var jag så himla glad. Nu är det tisdag däremot, och nu ska jag äta fruktsallad. Puss

1 kommentar: