22 januari 2012

fråga

Varför jag valde att gå just samhälle kommunikation.
Fick en fråga angående det gymnasium jag går på!
Det var extremt svårt att välja gymnasium i höstas med tanke på att det fanns så otroligt mycket att välja på. 
Jag uteslöt naturvetenskap ganska fort med tanke på att jag inte riktigt är någon naturvetare, 
så istället funderade jag på något estetiskt. Musik eller media, eftersom jag antagligen kommer vilja jobba med något kreativt i framtiden (att få jobba med film är något jag verkligen drömmer om just nu.) 
Men trots det kom jag fram till att jag ville välja något bredare med tanke på att jag kanske kommer ha någon annan framtidsdröm om några år - och så hittade jag linjen samhälle kommunikation. En samhällslinje där man får prata mycket inför klassen, studera olika sätt att kommunicera på, hitta olika sätt att nå ut med sitt budskap och även få hålla på med estetik så småningom. Det var perfekt för mig, så det fick bli det. Samhällsämnena är inkluderade och det är ganska mycket plugg, men jag trivs bra nu och det är en riktigt grym skola, så det känns verkligen bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar