30 december 2011

jul och sånt

Julafton firade vi lite tillsammans med fina Shekina och hennes familj, 
och lite senare åkte vi för att fira lite med farmor, farfar och morfar också. 
Det var väldans mysigt. (Dock har jag inga bilder därifrån)
Dagen därpå däremot, den tjugofemte december, hade jag med mig kameran! 
Hela släkten samlades hemma hos Mia och Gudmund för att fira jul i deras lada.  
Där var hur fint som helst.

söta kusinen
Och Klaris såklart, som jag hade saknat så mycket.
Charmiga kusintomtar med uppgiften att dela ut paket

Vi åt god mat, tuggade julgodis ( bland annat chokladdoppade cornflakes, åhh fatta vad gott det var),
delade ut julklappar till varandra, skrattade och hade det allmänt mysigt.
Eftersom att jag bor ganska långt ifrån dem
så blir man liksom alltid lite extra glad av att få träffa dem igen.

Vi avslutade kvällen med att kolla på diabilder
från bland annat när pappa och hans bröder var små, så otroligt gulligt.


Och efter det åkte vi hem till finaste huset (där kusin Klara med familj bor).
Det blev några väldigt fina dagar det här.
Det enda som saknades var snö, men det gjorde inte så mycket.

1 kommentar: