28 december 2011

om MILTON



























Jag fick en fråga om vad det är för band jag spelar i! 
Förlåt att jag aldrig riktigt berättat ordentligt. 
Här kommer en liten beskrivning:

Jag spelar i ett litet band tillsammans med tre fina och galna vänner: Erika, Maja och Cornelia. Maja spelar trummor, jag spelar piano, Cornelia spelar gitarr och Erika spelar bas. Vi turas om att sjunga, och så hoppar vi lite mellan instrumenten ibland också, beroende på vad som passar låten vi ska spela. Vi kallar oss för MILTON och eftersom vi inte repat tillsammans så länge så har vi inte kommit så jättelångt. Vår första låt är precis färdigskriven, (den är ganska konstig haha) och så spelar vi covers också. Vi ses varje tisdag i en liten replokal och har galet roligt. Vi spelar på låtarna om och om igen, skrattar, spelar fel och tuggar godis. I början på nästa år ska vi tävla i Livekarusellen, men vi har inte så stora förväntningar på att komma vidare i tävlingen utan ser det mest som något spännande som kan göra att vi lär oss mer. Men hur det än går för oss så är tisdagarna hur roliga som helst, och att få spela i ett band en gång i veckan tillsammans med så goa vänner är liksom något som som förgyller hela veckan något enormt. Om vi någon gång lyckas få liten film från någon spelning så kanske jag kan lägga upp den här, vem vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar